מהן מריבות בין בעלי מניות?

מריבות בין בעלי מניות הוא כינוי למריבות יומיומיות בתוך חברה בע"מ שאינן מגיעות לרמה של סכסוך בין בעלי מניות.

מאחר שבלוג זה עוסק רבות בסכסוכים בין בעלי מניות עלול להיווצר הרושם שבכל פעם שישנה מריבה בין בעלי מניות צריך ישר להפעיל כללים לפתרון הסכסוך ביניהם. אלא שבפועל, מריבות בין בעלי מניות הינן דבר נפוץ מאוד, ועל רובן אפשר לעבור לסדר היום מבלי שייוצר נזק כלשהו לחברה או לבעלי מניותיה.

ברוב החברות ישנן תקופות של מתיחות בין בעלי המניות, ומדי פעם בפעם קיימים חילוקי דעות שגורמים להתנגשויות בעוצמות שונות בין בעלי המניות. מצב זה הוא מצב נורמלי בחברה ומתרחש במרבית החברות בע"מ, ואינו חייב להוביל לסכסוך בין בעלי המניות. בדרך כלל ידעו בעלי המניות במצב שכזה להסתדר בינם לבין עצמם ולא יזדקקו לצד שלישי שיגשר ביניהם, או לעורכי דין שינהלו את הסכסוך ביניהם.

מריבות רגילות בין בעלי מניות אינן רעות בהכרח לחברה, שכן הן גורמות לכך שדרכה של החברה תבחן מחדש, ושהחלטות לגבי המשך דרכה יתקבלו תוך כדי תהליך של ליבון וויכוח. הכל כמובן בכפוף לכך שבחברה ישנם כללי הכרעה ברורים לפתרון המחלוקות, או שבעלי המניות משכילים לפתור את המריבות בעצמם.

מריבות חוזרות ונשנות עלולות לעתים לגלוש לרמה של סכסוך בין בעלי המניות, ואז עלולה החברה להדרדר במהירות. בזמן שמריבות פשוטות בין בעלי המניות הן מצב נורמלי וקרוב לוודאי שבעלי המניות יפתרו אותן לבדם, ויישארו שותפים באותה החברה, הרי שבמקרה של סכסוך בין בעלי המניות יש הכרח למצוא פתרון מהיר, שיהיה בדרך כלל פתרון קיצוני שיביא את השותפות בין אותם בעלי מניות לכדי סיום.

לקבלת עדכונים בדואר אלקטרוני מהבלוג אסטרטגיה ומשפט (ללא פרסומות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *